۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۵۵۷۵
آیت الله موحدی کرمانی:

وجود مبارک ولی امر عامل امنیت پایدار کشور است | مسؤولان از دشمن نترسند

وجود مبارک ولی امر عامل امنیت پایدار کشور است | مسؤولان از دشمن نترسند
امام جمعه موقت تهران عامل امنیت پایدار در ایران را وجود پربرکت ولی امر و رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب دانست و گفت: وجود ولایت دشمنان را از ضربه زدن به کشور نا امید می سازد.

به گزارش خبرنگار  سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی تهران با بیان اینکه فراموشی و غفلت از «خیانت» سبب می شود انسان مرتکب گناه شود، گفت: این که در روز قیامت همه از همدیگر می گریزند از آن جهت است که نتوانسته اند حقوق خود را به درستی ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه همه اعمال انسان در کتاب اعمالش ثبت و ضبط می شود، ادامه داد: کوچکترین اعمال انسان در این کتاب نوشته شده است، به گونه ای که انسان هنگام مشاهده کتاب اعمال خود از ریز بینی خداوند متعجب می شود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه بسیاری از انسان ها در روز قیامت به سبب اعمال ناشایست خود رسوا می شوند، بیان کرد: ما باید در دنیا که دار پوشش است به گونه ای زندگی کنیم که در روز قیامت که همه پرده ها کنار می رود رسوا نشویم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یکی از نام های روز قیامت «یوم الفصل» است، ابراز کرد: خداوند در این روز میان خوبان و بدان جدایی می افکند و صفوف آنها را از یکدیگر جدا می کند، از این رو ما نباید در این دنیای فانی محو زرق و برق دنیوی شده و قیامت را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه مسؤولان بدانند روز قیامت از آنها در رابطه با حفظ امانات سؤال خواهد شد، اظهار داشت: ای کسانی که در دنیا بیت المال را غارت می کنید و می گریزید، بدانید در روز قیامت نمی توانید فرار کنید؛ روز قیامت از ما در رابطه با امانت انقلاب، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و عمل به وظیفه سؤال خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: مردم به مسؤولان امنیتی، سیاسی و فرهنگی اعتماد می کنند، از این رو باید به اعتمادشان پاسخ شایسته داده شود؛ متولیان فرهنگی نسبت به تربیت فرزندان در مدارس باید حساسیت داشته باشند و به اعتماد مردم ضربه وارد نکنند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: پدران و مادران نسبت به رفتارهای فرزندانشان در فضای مجازی حساس باشند و اجازه ندهند فرزندشان با صحنه های آلوده مواجه شود؛ به کسانی که می گویند این صحنه ها باید در معرض دید همه قرار بگیرد باید گفت آیا وزارت بهداشت می تواند غذای سالم و آلوده را با یکدیگر به مردم ارائه دهد و بگوید انتخاب با خودتان است؟

به گزارش رسا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری ارتش تأکید کرد: سخنان حکیمانه ایشان در رابطه با عراق باید مورد توجه مردم عراق قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: مردم عراق در طول 100 سال اخیر به دلیل ساختار غلط برنامه و بودجه در فقر به سر می برند و بودجه ها میان احزاب توزیع می شود و مردم از این بودجه بی نصیب هستند، از این رو مرجعیت محترم عراق دولت را موظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات کردند.

وی آمریکا را عامل فتنه در عراق دانست و با بیان اینکه یکی از عوامل مشکلات اقتصادی مردم عراق آمریکای جنایتکار است، اظهار داشت: دشمنان عراق بیکار ننشسته و از گوشه ای وارد اعتراضات مردم شدند و در برخی شهرها به ویژه بصره به خشونت روی آورده و جمع کثیری را کشته و زخمی کردند؛ حتی برخی دلسوزان و متدینان را قطعه قطعه کرده و برخی دیگر را سوزاندند؛ سفیر آمریکا در عراق به طور علنی از خشونت حمایت می کند و با صراحت مانع رسیدگی نیروهای نظامی عراق به وضعیت موجود می شود؛ آمریکا از 16 سال قبل روزانه یک میلیون بشکه نفت از عراق چپاول کرده است و امیدواریم مردم عراق تحت زعامت مرجعیت و چارچوب قوانین بتوانند خود را حل کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به جنایات تشیع انگلیسی در جریان درگیری های اخیر در عراق خاطرنشان کرد: شیعیان انگلیسی در میان مردم عراق نفوذ کرده اند؛ مردم عراق باید صفوف خود را از شیعیان انگلیسی جدا کنند زیرا این افراد جنایات بسیاری را در بصره و سایر شهرهای عراق مرتکب شده اند.

امام جمعه موقت تهران همچنین اعتراضات لبنان را مورد توجه قرار داد و گفت: ریشه اصلی اعتراضات مردم همان مطالبات اقتصادی و رسیدگی به فساد مالی است؛ دولت حریری در سال های گذشته از خارج وام گرفته و مردم را بدهکار ساخته است؛ دولت های مختلف لبنان حدود 120 میلیارد دلار بدهی روی دست مردم گذاشته اند و مردم نیز تحت فشارهای بسیار چاره کار خود را اعتراض دسته جمعی دیده اند.

وی ادامه داد: استعفای نخست وزیر لبنان نشان داد که رضایت دشمنان برایش از رضایت مردمانش بیشتر اهمیت دارد؛ استعفای نخست وزیر سبب تشدید اعتراضات خیابانی شده و طوایف را با یکدیگر درگیر می کند؛ شیعیان، سنی ها و مسیحی های لبنان مراقب باشند و بدانند لبنان دشمنان خشمگینی دارند و در کمین هستند و به اختلافات داخل لبنان دل بسته اند.

آیت الله موحدی کرمانی مطرح کرد: جریان مقاومت در لبنان با توجه به عده و عده ای که دارد می تواند ایجاد دولت کند، اما ترجیح داده تحت قوانین و تعهدات خود باقی بماند.

وی در ادامه عامل امنیت پایدار در ایران را وجود پربرکت ولی امر و رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر توطئه ای که دشمن طراحی کرد رهبر بیدار انقلاب و این شخصیت بزرگ آن را خنثی کرد؛ ایشان نیروهای مسلح را مدیریت، مردم را ارشاد و در برابر دشمن ایستادگی می کنند و از ما را نیز برای مقاومت در برابر دشمن دعوت به عمل می آورند؛ طبق آیات قرآن کریم با وجود ولایت در کشور، دشمنان و کفار از ضربه زدن به ما ناامید هستند.

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: مسؤولان بدانند که از دشمن نباید ترسید، اما از فاصله طبقاتی، اشرافی گری، حقوق های نجومی، فراموشی مستضعفان، دشمن خارجی را قوی دیدن و خود را ضعیف پنداشتن، پرداختن به خیره شدن به خارج و نپرداختن به ذخایر و توان داخلی و به کار نگرفتن نیروی جوان انقلابی، بیماری اداری و اجرایی، تزریق فضای آلوده و مسموم به جوانان از طریق فضای مجازی، برنامه های دروغین کاندیداها و حکومت ثروت باید ترسید.

امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از برخورد قاطعانه رییس قوه قضاییه با فساد، مسأله هجرت رسول اکرم(ص) را از مسائل مهم روز نخست ماه ربیع الاول دانست و بیان کرد: برادری، اخوت و فداکاری سبب پیشرفت اسلام بوده است.

وی همچنین روز 13 آبان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این روز یادآور مسائلی همچون تبعید امام راحل به ترکیه، یورش دژخیمان شاه به دانش آموزان و دانشجویان، تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه از وضعیت کنونی گمرکات در زمینه نگه داشتن اجناس و داروهای وارداتی در مدت های طولانی انتقاد کرد و ابراز داشت: رییس قوه قضاییه سفری به هرمزگان داشتند و از گمرکات بازدید کردند؛ امروز در مورد اجناس و داروهای وارد شده و بلاتکلیف که برخی آنها نیز تاریخ مصرفشان گذشته باید تصمیم جدی گرفته شود؛ این اجناس و داروها تا کی باید در گمرکات باقی بماند؟ در حالی که بیماران به دارو نیازمند هستند و شرق و غرب تهران را برای پیدا کردن دارو زیر و رو می کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان موارد مورد نیاز مردم در گمرکات را باید با سرعت طبق ضوابط ترخیص کرده و معطل نکنند؛ مسؤولان مرتبط با گمرکات باید حدود اسلامی را مراعات کرده و رفاه مردم را در نظر بگیرند و اجناسی که صاحبشان موجود است را به مزایده نگذارند.

امام جمعه موقت تهران یاد و خاطره شهید آیت الله قاضی نخستین امام جمعه تبریز و شهادت نوجوان 13 ساله بسیجی شهید حسین فهمیده را گرامی داشت.

وی همچنین از توسعه بیماری سرطان در کشور انتقاد کرد و گفت: پزشکان عوامل این بیماری را بررسی کنند؛ برخی پزشکان می گویند رنگ های  خوراکی استفاده شده در برخی آب نبات ها و یا برخی ظروف و مواردی از این قبیل عامل ایجاد سرطان هستند، از این رو باید این عوامل بررسی شده و از در دسترس عموم قرار گرفتن آنها جلوگیری شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
حسین ثالث موید
ارسال نظرات